Raka rör på rör-talko

Här om veckan samlades flera aktiva från Österby Sportklubbs snötalko-grupp för rörarbete.

Den nya rullskidbanan behövde nämligen en förlängning av vattenledningen för att vi ska kunna skjuta snö på asfalten.

Glada i hågen och i strålande väder gjorde vi rör-linjen några hundra meter längre. Nu blir det enklare att tillverka snö i vinter eftersom vi inte behöver koppla orimligt många vattenslangar efter varandra.

Efter jobbet smakade det bra med plättar från ett lokalt bageri.

Om du är intresserad av att komma med i snögruppen kan du läsa mer om snötillverkningen och ta kontakt med föreningens ordförande. Vi har en egen whatsapp-grupp där verksamheten koordineras.

Du förbinder dig inte vid någonting genom att bli medlem i snö-gruppen utan väljer själv vilka pass du kan vara med på när behov finns.

Kategorier: