Kriterier för Pris/stipendium

Intressepris

Intressepris delas ut till juniorer som går i grundskolan eller yngre. För att få intressepris förväntas det att man aktivt deltar i förenings verksamhet under hela året, alternativ visat ett aktiv deltagandet under den senaste tiden. Deltagit i minst 10 träningar eller motsvarande verksamhet.

Prestationspris

Medaljplacering i FSSM (minst 5 i mål) individuellt eller i stafett bland den första tredjedelen av lagen.

FM tävling bland 30 främsta individuellt eller i stafett bland den första tredjedelen av lagen.

Skidskytte – prestationspris

Medaljplacering i FSSM förutsatt att man placerar sig i den bättre hälften, om tex 4 deltagare med skall man vara 1a eller 2a.

FM-tävlingar bland den första tredjedelen av deltagarna. Om det är 12 deltagare så skall man vara minst 4de för att få pris. Samma gäller stafettlag.

ÖSKs hederspris

Hederspris kan tilldelas en aktiv som gjort fina framsteg på tävlingar men också på träningar. Hederspris kan tilldelas en aktiv där tränarna anser att den gjort en prestation utöver normal insats. Hederspris kan tilldelas en aktiv som visat på god kamratskap och jobbat för att gynna föreningens verksamhet.

Hopeasompa-pokal

Till bästa HS prestation

Stipendier

En aktiv kan erhålla träningsstipendium från föreningen.

Stipendium beviljas utgående från säsongs resultat, förutsätter deltagande i FSSM och FM/Hopeasompa, aktivt deltagande under säsong, bärande av föreningens tävlingsdräkt samt deltagande i stafettlag enligt överenskommelse.​ ​

15.11.2017